Ir al contenido principal

Nola egin ahal diogu aurre?

Eusko Jaurlaritzak gure ikastetxeetan ziberbullyinari aurre egiteko protokolo bat garatu du. Horretan hainbat jarraibide azaltzen dira. 

Beraz, behin ziberbullyin kasu baten aurrean gaudela egiaztatu eta baieztatu dugunean, zuzendaritza taldeak ikastetxeko inspektoreari helarazi beharko dio, modu horretan kasuan esku hartu eta arau zuzentzaileak ezartzeko. Eman beharreko pausu eta ekintza guztiak ondo pentsatu eta prestatu behar dira, izan ere, hutsegi txiki batek arazo handiak ekar ditzake. Esku hartzea lau pututan banatzen da:

1. Ikasle guztiekin hartutako arauak

Jazarpen kasu bat pairatzeak ikasle denak horren ete bere ondorioen jakitun izatera sustatu behar dugu. Modu horretan, besteei jarraitzaile ez izatera bultzatuko diegu, isiltasun legea baztertuko dugu eta haien morala aberastuko dugu. Hainbat ekintza egin ahal dira hori sustatzeko, hala nola, autokonfiantza eta autoestimua butzatu edo sentimendu eta emozioen kaleratzea bultzatu.

2. Biktimarekin hartutako arauak
Irakas talde guztiak, zuzendaritza taldearekin eta aholkulariekin batera, ikasle guztiekin hartutako arauez haratzago, beste arau baatzuen ezarketaren inguruan eztabaidatu beharko dute, biktimaren ongizatea helburutzat hartuta. Horren adibide bat izan ahal da zibermentoreen programa, hau da, sare sozial zein teknologian adituak diren banaoek erabilera egokiak eta nola ziberbullyina ekiditu azalduko dute. 

3. Familiren ikuspuntutik nola jardun
Hainbat jarraibide daude ountu honetan, honako hauek dira batzuk:
  • Online eginiko mugimenduen jakitun izan behar dira gurasoak.
  • Haien seme alaben euskarri izan behar dira.
  • Ikastetxearekin antolatutako batzarretara joan beharko dira haien seme alaben jarrera eta jokabidea zein den jakiteko.
  • Haien iritzia emateko libre izan behar dira. 

4. Erasotzailea identifikatzekotan hartutako arauak
Hainbat badaude ere, hauek dira horietako batzuk:
  • Bizikidetza planan jasotako arauak ezarri eta bete beharko ditu.
  • Jokabidea hobetzeko programen ezarpena.
  • Eskolaz kanpoko ekintzetan parte hartzeko debekua.
  • Familiren laguntza erasotzailearen jokabidea hobetzekotan, internet zein mugikorraren erabilera egoki batera mugatu.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Netiquette

Egunerokotasunean bezala, Interneten ere zenbait arau daude erabilera ona eta osasuntsua eman ahal izateko. Arau multzo horri Netiquette deritze.  Beraz, Netiquette Interneten elkarbizitzeko eta erabilera on bat egiteko sortutako arauen multzoa da. Erabiltzaile guztiek arau horiek errespetetu behar dituzte Internetek eskaintzen dituen baliabideak erabili nahi badituzte. 1994. urtean, Virgina Sheak Interneteko araudi liburu bat idatzi zuen, eta hori oinarri hartuta gaur egun ditugun arauak sortu edo birformulatu dira. Araudi horretan edozein erabiltzaileek erabili behar dituzten arau funtsezkoak daude. Nahiz eta bistan egon, sarean pertsonekin harremantzen garenez kontuan izan behar dira honako puntu hauek: Heziera oneko pertsonak izan behar gara nahiz eta beste batek zurekin horrela ez izan. Argi eta garbi utzi behar da eman nahi duzu mezua, idatzizko mezuak direnez gaizki ulertu ahal dira eta. Zuzen idatzi behar da, akatz ortografikoz betetako mezuak itxura txarra ematen ...

GARAI HONETAKO JAZARPENAK

Kaixo, irakurleok! via GIPHY Badakizuenez, eskola errealitatean hainbat eskola-jazarpen sortzen dira. Baina asken urteotan, teknologia berriak direla eta, jazarpen horiek interneten bidez ere gertatzen dira. Horri ziberbullina deitzen diogu.  Gai hori buruan izanda, blog honetan ziberbullina zer den zehaztuko dut. Gainera, hainbat informazio konparatuz identifikatzeko erak eta nola aurre egin azalduko dut. Ziberbullinak dituen ondorioak aztertuko ditut eta nola sahiestu ahal diren. Azkenik klasean tailer bat egiteko baliabideak eta materialak aurkeztuko ditut.  Espero dut zuen gustokoa izatea.  HAS GAITEZEN!!! via GIPHY

BIBLIOGRAFIA

CiberBullying. (d.g.). CiberBullying . ¿Qué es el Ciberbullying?: https://www.ciberbullying.com/cyberbullying/que-es-el-ciberbullying/     helbidetik eskuratua Eusko Jaurlaritza. (2011). Protocolo de actuación escolar ante el ciberbullying. EMICI. orr. 21-42 Gratacos, M. (d.g.). Lifeder.com . Ciber bullying: características, causas y consecuencias: https://www.lifeder.com/ciberbullying/#Como_se_manifiesta_el_ciberbullying   helbidetik eskuratua LEOteca. (d.g.). LEOteca. LEOTECA ES...: https://www.leoteca.es/leoteca   helbidetik eskuratua sfilippi. (2013.eko urriak). internetlab. ¿Qué es la netiquette?: https://www.internetlab.es/post/2557/netiquette/   helbidetik eskuratua TICbeat. (2017.eko urriak). TICbeat. Edmodo: Qué es, cómmo funciona y porqué debes utilizarlo en el aula: https://www.ticbeat.com/educacion/edmodo-que-es-como-funciona-y-por-que-debes-utilizarlo-en-el-aula/    helbidetik eskuratua